среда, 24. јул 2013.

Ловћенски змај над умрлим војводом Станком Радоњићем



Ловћенски змај

Над умрлим
војводом Станком Радоњићем

У млогоме моме раду
Савјети ми твоји служе;
Па те данас мртвог гледам;
Мој Војводо, а мој друже!

Жао ми је о Војводо,
Што се тако раздвојисмо!
Кад заједно за напредак
Српског рода ми радисмо!

Жао ми је брате много
Што смрт нас је раздвојила!
Баш у доба кад је Ловћен
Нова зора пољубила!

Баш у ово славно доба
Када Руси уз нас лебде!
Жао ми је вјерни брате
Што ти очи то не гледе! -

Жао ми је златна тицо
Што остави моје Дворе!
Зао ми је што не виђе
Сад весеље Црне Горе! -

Али тако јест војводо
Данас Божја воља рада!
А тебе ће поштовати
Црна Гора моја свагда!

- Но, кад будеш у рај свети,
Поздрави ми соколове! -
Што су славно војевали
За слободу земље ове!

И кажи им Војеводо
Нове зоре нам свануће!
И кажи им да нас чека
Славно једно ускрснуће!

Тако нам Змај са Ловћена
Над војводом своим збори
А Божји се за војводу
Отворише рајски двору!

Глас Црногорца  08-X-1889





Нема коментара:

Постави коментар